Vi har fundet tricket bag en god Facebook annonce
Facebook annonce digital markedsføring holbæk

VIDEO: Hvad er tricket bag en god Facebook annonce?

Når du arbejder med en Facebook annonce, skal du overveje, hvilket indhold du vil lægge op. Alle virksomheder vil gerne udarbejde gode solide annoncer, som rammer deres ønskede målgruppe. Men meget få kender til de tricks, der er med til at skabe en god og velfungerende annonce.

Der er to tricks, som du særligt kan gøre brug af.

Det første trick omhandler de organiske visninger. Som virksomhed ønsker man ofte at kunne lave opslag, som når langt ud i den organiske rækkevidde. Det vil altså sige det totale antal unikke personer, som ser dine ubetalte opslag. For at nå ud til folk på denne måde er det en fordel for dig at få dine følgere til at tagge deres Facebookvenner eller dele opslaget https://espanolfarm.com/comprar-kaletra/. Du behøver nødvendigvis ikke bede dine følgere om, at de skal dele dine opslag. Men du skal derimod fokusere på at lave indhold med budskaber, som dine følgere får lyst til at dele med omverdenen.

 

At få folk til at dele dit opslag er næsten ligeså godt som konkurrencer – det er bare ikke ligeså krævende.

 

Det andet trick er, at du skal teste forskellige slags annoncer. De fleste virksomheder tror, at det er nemt og hurtigt at udarbejde en annonce rettet mod deres målgruppe. Men det er vigtigt at finde ud af, hvad der fungerer for din virksomhed, samt hvad din målgruppe interagerer mest med. Du skal derfor bruge tid på at lave forskellige variationer af dit indhold. Når du skal udarbejde dine forskellige annoncer, skal du altså tænke på de forskellige vinkler og budskaber, som du kan få ud af dit indhold. På denne måde kan du finde ud af, hvad der rammer dine følgere.

 

Det bedste ved Facebook er Power Editorens relevansscore.

 

Når du arbejder med en Facebook annonce, er det væsentligt at kende til relevansscoren. Relevansscoren er en score der går fra 1-10, som måler annoncens relevans, og derfor hvor god den er. Relevansscoren bliver udregnet efter, hvordan brugerne på Facebook reagerer på opslaget. Herudover er det også ud fra relevansscoren, at Facebook bestemmer prisen på annoncen. Så jo mere dine følgere interagerer med dit oplag, jo billigere bliver din annonce også.

Relevansscoreren kan også være et hjælpemiddel for dig, da du kan holde øje med, hvilke annoncer der opnår den højeste score, og derved klarer sig bedst.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *