Account Based Marketing på LinkedIn ondigital

VIDEO: Account Based Marketing på LinkedIn

Ved hjælp af Account Based Marketing på LinkedIn kan du målrette din indsats på de sociale medier imod relevante personer i virksomheder. Herved undgår du irrelevante leads, som ingen interesse har i din virksomhed eller i dine produkter.

Øg dine chancer for salg med Account Based Marketing

Account Based Marketing tager udgangspunkt i, at binde salgs- og marketingafdelingen sammen, og herved skabe en fælles strategi for, hvordan målet skal nås igennem markedsføringen. I stedet for at lave marketing mod en bred målgruppe og herefter håbe på et udbytte, udarbejdes en liste over spændende virksomheder, som kunne have en interesse. Efterfølgende defineres det segment i den pågældende virksomhed, som markedsføringen skal rettes imod.

Det kan eksempelvis være, at du vil have fat i personer fra en indkøbsafdeling i en virksomhed. Hvis dette er ønsket kan du blandt andet oprette annoncer målrettet virksomhedens økonomiafdeling, hvori du påpeger, at der er penge at spare ved en løsning eller lignende https://espanolfarm.com/comprar-kaletra/. På denne måde rammer du begge afdelinger.

Denne form for markedsføringsstrategi har eksisteret længe, men Facebook var det første sociale medie, der gjorde det muligt for os at anvende. Men efter denne funktion mødte modvind i 2017, har Facebook valgt at begrænse den. Du kan læse mere om Account Based Marketing her.

Account Based Marketing på LinkedIn

Trods Facebooks begrænsning af Account Based Marketing, har LinkedIn kopiret denne funktion. Ved at fokusere dine annoncer på LinkedIn mod specifikke profiler, er sandsynligheden for faktiske salg større.

LinkedIn gør det muligt for dig at uploade en CSV fil, der indeholder de virksomheder, som du kunne tænke dig at køre din Account Based Marketing på LinkedIn imod. På denne måde kan du oprette en målgruppe baseret på dine udvalgte virksomheder. Læs mere om denne proces her.

Hos OnDigital ser vi en stor fordel i at anvende Account Based Marketing. Og vi håber på, at Facebook igen åbner op for den fulde funktion.

Vil du vide mere?

Vil du gerne vide mere omkring digital markedsføring, så er du altid velkommen til at kontakte os.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *