VIDEO: Hvordan kan du nemt komme i gang med digital markedsføring?
Hvis du ikke har beskæftiget dig med digital markedsføring før, kan det være svært at finde ud af, hvordan du skal ramme dine kunder og potentielle kunder. De fleste sociale medier giver dig heldigvis hjælp med på vejen, så du nemmere og hurtigere kan skabe nogle målgrupper.
Facebook hjælper dig ved at anvende brugerdefinerede målgrupper
Facebook giver dig eksempelvis muligheden for at oprette brugerdefinerede målgruppe. En brugerdefineret målgruppe er en annoncemålsætning, som gør det muligt for dig at køre annonceringer mod personer, der allerede kender din virksomhed. På Facebook kan du oprette 5 forskellige annoncemålsætninger, herunder blandt andet målgrupper fra kundelister og fra interaktion. Du kan læse mere om Facebooks 5 brugerdefinerede målgrupper her.
Det betyder, at du kan etablere solide målgrupper ud fra, hvem der har interageret med din Facebookside, samt de kundelister som du eventuelt er i besiddelse af. Kundelisterne kan eksempelvis stamme fra dit kundekartotek eller fra en liste over folk, der har deltaget i eventuelle arrangementer eller lignende.
Ved hjælp af disse annoncemålsætninger kan du nemt skabe målgrupper mod folk, der tidligere har vist interesse for din virksomhed. På grund af dette er chancerne for et faktisk salg også større.
Upload dine kundelister på Facebook og skab solide målgrupper
Når du uploader dine kundelister til Facebook, krypteres disse for at beskytte dine kunder. Du skal derfor ikke være nervøs for, at du får lagt data ud om dine kunder, som andre kan se. Når du opretter en brugerdefineret målgruppe sammenligner Facebook dine data med deres. På denne måde skabes der en samlet målgruppe med alle de personer på din kundeliste, som ejer en Facebookprofil.
Efter upload af kundelisterne kan du yderligere opdele dine data, så du kan oprette helt specifikke målgrupper. Du kan eksempelvis opdele dine kundelister efter geografisk placering, alder, interesser og lignende. Det er en klar fordel at udarbejde helt unikke målgrupper, så du kan komponere indhold, der matcher de pågældende målgrupper.
Ved at markedsføre indhold, som er udarbejdet konkret til den pågældende målgruppe, vil kunderne automatisk få en bedre oplevelse. Oplevelsen vil blive bedre i og med indholdet har en større relevans for målgruppen.
Vil du vide mere?
De sociale medier i dag har et hav af muligheder indenfor digital markedsføring. Især Facebook har et højtudviklet annonceringssystem, som giver dig muligheden for at udarbejde god, solid markedsføring.
Har du brug for hjælp med dine brugerdefinerede målgrupper, eller ønsker du mere viden omkring digital markedsføring? Så er du altid velkommen til at kontakte os.