VIDEO: Planlæg dine indsatser og definer dine mål
Når du har klarlagt din strategi for online markedsføring, skal du lave en aktivitetsplan. Denne plan har til formål, at definerer de forskellige indsatser. Altså planlæg dine indsatser!
Det handler meget om, at du skal strukturere dit arbejde. Du skal altså tage en beslutning om, hvilke indsatser du gerne vil opnå i din virksomhed. Disse beslutninger omformes til en plan, som du nemt kan følge. Det kan være svært, at udarbejde en nøjagtig plan med indhold.
Planlæg dine indsatser – så du kan nå dit mål.
Det er en god idé, at lave en ansvarsfordeling imellem medarbejderne. Det fungerer således, at medarbejderne hver især har nogle forskellige arbejdsområder, som de får ansvaret for. Det kan eksempelvis være, at en medarbejder står for, at finde informationer til en artikel, en anden medarbejder har ansvaret for at skrive artiklen og så videre. Det er dog også vigtigt, at hvis en medarbejder af en eller anden årsag ikke er på job, skal en anden kunne varetage vedkommendes arbejdsopgaver og ansvar.
Så snart du har styr på din digitale strategi, skal du altså lave en aktivitetsplan og fordele ansvaret. Planlæg gerne nogle måneder frem så du ved, hvad der skal ske. Ved at dele ansvaret ud får du yderligere et billede af de omkostninger, der kunne være forbundet til opgaverne. Herudover kan du også få et overblik over, om dine medarbejdere selv kan løse opgaverne, eller i skal outsource eller eventuelt ansætte en medarbejdere mere.
Folk har en tendens til, at slå indhold op i blinde på Facebook. Dette undgår du ved, at udarbejde en aktivitetsplan. Planen gør nemlig, at du nemmere kan følge det mål og den strategi, som du har lagt for din online markedsføring.
Det er dog vigtigt at nævne, at denne plan ikke betyder, at i ikke må komme med impulsivt indhold. Aktivitetsplanen sikre blot, at i får udført jeres opgaver samt holde den rigtige retning. Planen er nærmest blot milepæle, eller minimumsindsatser.