online målsætning digital markedsføring ondigital holbæk

VIDEO: Online målsætning for både Facebook og e-mail

Når det handler om Facebook og e-mails til kunder, er det som virksomhed vigtigt at have en online målsætning. Vi mener, at du skal udarbejde en digital strategi for, hvordan du kommer i gang. Det er altså vigtigt, at du i starten ikke fokuserer for meget på, at udarbejde en masse professionelle materialer, som eksempelvis er optaget i et studie eller lignende. Du skal hellere være fokuseret på, at være aktiv og synlig overfor dine følgere og kunder.

Hvis vi nu starter med, at tage udgangspunkt i nyhedsmails. Her skal du først og fremmest tage en beslutning om, hvad der er relevant for kunden. Du skal se dig selv som en nyhedskanal, hvor du tilfører værdi igennem dine mails, samt vækker modtagernes nysgerrighed.

Vi anbefaler dig, at vælge et mailprogram hvor du kan holde øje med, hvor lang tid siden det er, at dine modtagere sidst har åbnet en af dine mails. På denne måde kan du få ryddet op i din mailliste, så du kun sender ud til den målgruppe som viser interesse. Det er dog ikke nok, at udsende disse mails engang imellem. Det er noget du skal huske, at holde ved lige ellers glemmer folk dig hurtigt.

Det samme gør sig gældende på Facebook. Her skal du også tage en beslutning om, hvor tit du ønsker at opslå indhold på din side. Her er det en god idé, at ligge en plan som er mulig at holde. Du skal altså ikke være for over-ambitiøs! Din plan skal være realistisk. Du kan eventuelt starte med, at lave en plan der lyder på, at du skal lave et opslag en gang om ugen. Det er helt OK, at planlægge og lave sit indhold forud.

 

Det vigtige er, at du finder en måde, hvor du har det sjovt med det.

Find en online målsætning – Det må ikke blive til en sur pligt.

 

Du vil sikkert opleve, at dine første videoer ikke får så mange visninger. Men det er ikke noget, du skal bekymre dig over. Du skal bare holde hovedet højt, og fokusere på at vise godt indhold. Når du skal lave en online målsætning for din Facebookside samt dine nyhedsbreve, er det en god idé at fokusere på, at få skabt en relation til folk. Ved at du skaber noget værdi, deler din viden og eventuelt gør en forskel, husker dine kunder dig for mere end bare salg.

Gør det klart for dine kunder, hvad de får ud af at handle med din virksomhed, og hvad du giver dem som er købsoplevelsen værd.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *