algoritme ondigital holbæk digital markedsføring

VIDEO: Facebook ændrer algoritme

Det er først og fremmest vigtigt at forstå, hvad Facebooks algoritme er. Dette er væsentligt for at forstå, hvad ændringen kommer til at betyde for dig og din virksomhed.

De fleste af os bruger Facebook dagligt. Men mange af os er dog ikke klar over, hvordan Facebook egentligt administrerer deres utallige opslag.

Facebook har en algoritme, der skal holde styr på alle Facebooks opslag. Herudover er det også Facebooks algoritme som afgøre, hvilket indhold du skal se på dit News Feed. Dette bliver vurderet ud fra nogle forskellige faktorer. Disse faktorer er eksempelvis, at opslag som mange syntes godt om, mange har kommenteret samt delt, har en større sandsynlighed for at blive vist.

 

Men hvilken indflydelse vil denne algoritme ændring have på dig, som har en virksomhedsside på Facebook?

 

Som ejer af en virksomhedsside på Facebook kan det være svært at nå ud til din ønskede målgruppe. Dette er på grund af de mange opslag, som du konkurrerer med om at få en plads på din målgruppes News Feed.

For at undgå, at Facebooks brugere bliver trætte af ”ligegyldige” opslag på deres News Feed, har Facebook lavet ændringer i deres algoritme. På den måde afviger de, at flere dropper mediet.

Denne algoritme vil reducere de opslag, der ikke giver mening, eller ikke skaber værdi for den enkelte bruger https://espanolfarm.com/comprar-kaletra/. I stedet for vil Facebook sætte mere fokus på at vise opslag fra venner og familie samt opslag og nyheder fra lokalområdet. Så hvis du kan mærke, at din side ikke får ligeså meget interaktion som den plejer, er det på grund af den ændrede algoritme.

Det betyder, at hvis du ikke bruger penge på din markedsføring på Facebook, får du væsentligt færre interaktion på dine opslag.

 

Hav derfor hellere fokus på, at bruge Facebook mere professionelt.

 

Vi anbefaler klart, at du anvender Facebook Business. Her har du mulighed for at oprette annoncer målrettet din specifikke målgruppe. På denne måde kan du få dine budskaber ud til de rigtige personer.

Men hvad så med det organiske indhold? Det er en fordel at blive ved med at lave organisk indhold på din Facebookside – se mere om det her. En anden gratis mulighed er LinkedIn. LinkedIn har en god organisk spredning, idet deres annonceværktøj ikke fungerer helt optimalt endnu. LinkedIn er et socialt medie, der ofte bliver brugt i arbejdsmæssige sammenhænge, og du skal derfor sørge for ikke, at gøre opslagene for personlige. Du skal derimod dele noget, der er spændende og lærerigt samt noget, der kan give værdi eller skabe en debat.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *