Facebook strategi 2018 holbæk

VIDEO: Hvad er din Facebook strategi for 2018?

Det er vigtigt, at du har en klar Facebook strategi, som du kan gøre brug af. Mange virksomheder er især ved at få øjnene op for Facebook marketing, og de muligheder Facebook giver indenfor dette. Hvis du ikke allerede bruger Facebook på professionelt plan, anbefaler vi dig at begynde på det her i 2018.

I takt med Facebooks ændring i deres algoritme begrænses spredningen af de organiske opslag. Det betyder, at det nu bliver endnu sværere for dig at nå ud til dine følgere. Det er derfor vigtigt, at du har en professionel tilgang til Facebook marketing, og anvender Facebook Business.

Vi mener, at det er vigtigt at komme i gang med Facebook Business Manager nu, da det pt. er et relativt billigt værktøj at bruge i forhold andre medier. Med Facebook Business kan du oprette annoncer målrettet til specifikke målgruppe, du kan på denne måde opbygge relationer og hermed konvertere til salg. Vi mener, at betalte annoncer oprettet via Facebook Business er pengene værd, idet du selv kan sætte et sigtekorn på, hvem du gerne vil ramme med den pågældende annonce.

 

Facebook Business giver dig mange muligheder, men de lave priser varer med sikkerhed ikke ved.

 

Det samme skete eksempelvis med Google Adwords, hvor du tilbage i 2004/2005 kunne købe klik for ca. 25 øre. I dag er det betydeligt dyrere, og koster 25 kr. til 200 kr. pr. klik. Så der er ingen tvivl om, at du skal i gang med at bruge Facebook Business allerede nu.

Der er en begrænsning på, hvor mange timer folk bruger på Facebook. Det siges, at folk i gennemsnit bruger ca. 1-2 timer på Facebook dagligt. Det betyder, at priserne for Facebook marketing vil stige, da det er begrænset, hvor mange reklamer Facebook kan vise indenfor denne tidsperiode.

 

Men Facebook sætter ikke priserne op på grund af grådighed.

 

De prøver derimod at gøre Facebook så relevant for den enkelte bruger som muligt. Herudover prøver de også at holde priserne på Facebook marketing nede. Det er også derfor, at de konstant arbejder på at blive dygtigere til at definere, hvilke reklamere, der har den største relevans for de forskellige brugere.

Det samme gør sig gældende på Instagram, som er ejet af Facebook. Instagram er derfor også integreret i Facebook Business.

Så når du lægger din strategi for 2018, skal du overveje, hvad du gerne vil have ud af din markedsføring, og hvad du gerne vil opnå. Du skal altså sætte dig et klart mål og gøre det til dit udgangspunkt for din Facebook strategi. Tænk over, hvilket indhold dine videoer skal have, hvad du gerne vil lægge op, hvornår det skal lægges op og så videre. Du skal sørge for at skabe en rød tråd så du har en idé om, hvor du skal hen.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *