Hvordan kommer du i gang med Retargeting på de sociale medier?
retargeting ondigital

VIDEO: Retargeting på Facebook

Hvad er retargeting?

Når det handler om annoncering på internettet er retargeting et oplagt værktøj at anvende. Retargeting er et cookiebaseret annonceringsværktøj, som giver dig muligheden for at følge dine kunders og potentielle kunders færden på nettet. Det vil sige, at så snart folk besøger dit website, bliver cookien aktiveret, og du får hermed muligheden for at skabe annoncer målrettet mod de besøgende.

Dette kan udføres på forskellige platforme og medier såsom Google, LinkedIn og Facebook. På Google bliver retargeting kaldt for remarketing, men grundprincippet for annonceringen er den samme. Dog fokuserer Google mere på remarketing igennem e-mails.

Hos OnDigital fokuserer vi særligt på retargeting via Facebook, herunder også Instagram. En af grundende til dette er, at Facebook er verdens mest populære sociale medie med utroligt mange aktive brugere hver dag.

Hvordan kommer du igang?

For at gøre retargeting til en del af din annoncering skal du implementere en pixelkode på dit website. Facebook pixlen er en lille JavaScript-kode, som indhenter data om de besøgende på dit website. Efterfølgende overføres disse data til en særlig målgruppe, som du kan oprette i Facebooks forretningssektion, Facebook Business Manager. Læs mere om Facebook pixlen her.

Hvorfor er det så effektivt?

Undersøgelser viser, at hele 80-90% af salg stammer fra retargeting, hvilket vidner om denne annoncemetodes store effektivitet. Fordelen ved retargeting er, at annoncerne kun rammer de brugere, der på forhånd har vist interesse for din virksomhed igennem besøg på dit website.

Hver dag har de fysiske butikker et utal af besøgende, der af den ene eller anden årsag forlader butikken uden at foretage et køb. Dette sker naturligvis også på diverse websites, hvor kunder eller potentielle kunder aflægger et besøg, som hverken konverterer til en henvendelse eller til et salg. Men med dette annonceringsværktøj øger du chancerne for at minde de besøgende om din virksomhed ved hjælp af annoncer på Facebook.

Vi anbefaler

… at du begynder at anvende denne form for annoncering. Det er altså ikke blot pixlen, der skal installeres på dit website – men du skal aktivt bruge værktøjet for at få et godt udbytte.

Vil du gerne vide mere om retargeting eller digital markedsføring? Så er du altid velkommen til at kontakte os.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *