Danske virksomheder på Facebook - Hvad gør de forkert?
danske virksomheder på facebook ondigital

VIDEO: Hvad gør hovedparten af danske virksomheder på Facebook forkert?

Der findes et hav af virksomhedssider på Facebook, som alle ønsker at dele sit indhold med sine følgere. Rigtigt mange danske virksomheder føler, at de ikke har ligeså meget succes på det sociale medie længere, end de førhen har haft. Hvis du er ejer af en virksomhedsside, har du måske oplevet det samme.

Manglende interaktion skyldes Facebooks ændring i algoritmen

Den manglende interaktion på dine Facebook opslag skyldes højst sandsynligt Facebooks ændring af deres algoritme. Facebooks algoritme-ændring skyldes et ønske om at opprioritere relevant indhold fra venner og familiemedlemmer. Dette har naturligvis også konsekvenser for virksomhedssidernes organiske indhold, da indholdet vil blive nedprioriteret. Kunne du godt tænke dig at høre mere om denne ændring, har vi beskæftiget os en del med emnet. Se eksempelvis her.

Efter ændringen er der groft sagt kun 1-2% af dine følgere, der ser dit organiske indhold. Det betyder selvfølgelig også væsentligt færre kommentarer, delinger og ”syntes godt om” for de fleste virksomhedssider på mediet. Trods den lavere eksponering på Facebook betyder det ikke, at de danske virksomheder skal droppe deres virksomhedssider. Det handler blot om at tage andre midler i brug, og derved opnå en større udbredelse af dit indhold.

Hvad kan danske virksomheder gøre for at få mere succes på Facebook?

Vi kan godt forstå, at det kan være svært at vide, hvordan du skal gribe dette an. Men der er faktisk nogle få enkelte løsninger, som sikrer dig, at din målgruppe kommer til at se dit indhold.

Først og fremmest handler det om at anvende nogle af de værktøjer Facebooks forretningssektion, Facebook Business Manager, tilbyder. Du kan eksempelvis benytte dig af de mange fordele Facebook pixlen bringer. Facebook pixlen er en lille sporingskode, der forbinder dit website med Facebooks annonceværktøj. Ved hjælp af Facebook pixlen kan du eksempelvis komme i kontakt med dem, som har besøgt dit website og herved vist interesse for din virksomhed.

Facebook pixlen gør det muligt at oprette annoncer baseret på dit websites besøgende

Rigtig mange mennesker besøger med stor sandsynlighed dit website hver dag, men over halvdelen af disse besøgende kommer du ikke til at have kontakt med. Med Facebook pixlen er det muligt at gribe ud efter alle de besøgende igennem retargeting annoncer.

På denne måde forbinder du dit website med Facebook, og du har derved mulighed for at skabe retargeting annoncer på baggrund af de data, pixlen indhenter om de enkelte besøgende. Vil du gerne vide mere omkring dine muligheder indenfor retargeting og Facebook pixlen? Se her.

Videoer fanger brugernes opmærksomhed

Noget andet du kan anvende for at skabe bedre opmærksomhed omkring virksomhed, er videoer. Videoer fanger brugerne, når de scroller ned igennem deres news feed på Facebook, og de kan være med til at fastholde brugernes opmærksomhed. Videoer kan være med til at fortælle historier samt udbrede viden omkring din virksomhed, således seerne bliver klogere indenfor dette. Det er en klar fordel at skabe autentisk indhold optaget på enten en telefon eller i et professionelt studie.

Brug Facebook professionelt!

Som ejer af en virksomhedsside anbefaler vi dig aktivt at anvende Facebook som markedsføringskanal. Dette betyder, at du skal bruge Facebook mere professionelt igennem deres forretningssektion og annonceværktøj Facebook Business Manager.

Vil du gerne høre mere om dine muligheder på Facebook? Så er vi altid klar til at besvare dine spørgsmål og dele vores viden med dig.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *