leadannoncer ondigital holbæk

VIDEO: Gør dig fortjent til leadannoncer på Facebook

Hvad er leadannoncer?

Lead Ads eller leadannoncer som det hedder på dansk, er en annoncetype, der tager udgangspunkt i at anskaffe data om potentielle kunder. En leadannonce ligner til forveksling de andre annoncer på Facebook, men de skiller sig dog ud ved, at annoncen består af en knap, som udløser en kontaktformular.

Leadannoncerne gør det muligt for dine potentielle kunder at sende en forespørgsel til din virksomhed. Denne forespørgsel kan eksempelvis være ønsket om tilmelding af et nyhedsbrev, at blive ringet op eller lignende. På denne måde kan du give dine potentielle kunder en ydelse eller service samtidig med, at du modtager deres kontaktoplysninger.

Hvorfor er leadannoncer på Facebook en god idé?

En af de helt store fordele ved leadannoncer er, at de på forhånd er autoudfyldt med de informationer, brugerne har opgivet til Facebook. Dette gør at brugerne nemt og hurtigt kan tilgå formularen, og derfor ikke behøver flere minutter til at udfylde denne.

Ved at Facebook autoudfylder felterne med de oplysninger, de besidder, bliver leadannoncerne mere attraktive for de potentielle kunder. Herudover er leadannoncer også udviklet til mobil, og derfor kan brugerne med lethed sende formularen afsted, når de er på farten.

Leadannoncer er en populær annoncetype, da den er utrolig effektiv. Dine potentielle kunder afgiver frivilligt deres kontaktoplysninger til dig, og derved kan du hurtigt samle op på disse. Ved at du udelukkende modtager oplysninger fra brugere, der har vist en interesse for din virksomhed, generer du dem ikke, når du kontakter dem efterfølgende.

Skab opmærksomhed omkring din virksomhed, og gør dig fortjent til leadannoncer

Er din markedsføring på de sociale medier ikke allerede synlig, anbefaler vi, at du først og fremmeste lægger dit fokus her. Start med skabe opmærksomhed omkring din virksomhed, så din målgruppe lærer dig at kende. Dette kan gøres igennem forskellige typer af annoncer, der rammer din målgruppe.

Hos OnDigital er vi stor fortaler for at anvende videoproduktion, da denne form for annonceformat trækker meget opmærksomhed. Igennem video kan du yderligere formidle hvem du er, hvad du kan, samt hvilke løsninger du har, og derved lærer din målgruppe din virksomhed at kende.

Så snart du har opbygget en tillid hos din målgruppe, kan du begynde at udarbejde de smarte leadannoncer. På denne måde ved dine potentielle kunder, hvad du står for, og hvilke produkter eller services du tilbyder. Herved er chancen for, at målgruppen anvender leadannoncerne også større.

Vil du vide mere?

Vil du gerne vide mere omkring annoncering på de sociale medier? Så er du altid velkommen til at kontakte os.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *