Hvordan kan du få mere ud af din markedsføring på LinkedIn?
LinkedIn ondigital holbæk

VIDEO: Få mere ud af din LinkedIn profil

LinkedIn blev grundlagt i 2003, og siden da har mediet vokset sig stort. LinkedIn har en forretningsorienteret tilgang, og giver brugerne mulighed for at skabe et professionelt netværk af forskellige virksomheder og brugere.

Professionelt virkemiddel til din markedsføring

Indenfor de sidste par år er brugertilgangen til LinkedIn blevet markant bedre. Dette skyldes, at både enkeltpersoner og virksomheder har fået øjnene op for mediets mange muligheder. Det er dog især virksomhederne, der aktivt er begyndt at anvende mediet som et professionelt virkemiddel i deres markedsføring. Denne udvikling er sket i forbindelse med Facebooks mange ændringer, der betyder en lavere organisk rækkevidde for virksomhederne på Facebook.

I takt med, at den organiske rækkevidde på Facebook er gået ned, er den gået op på LinkedIn. Dette giver mediet muligheden for at tiltrække mange af Facebooks brugere. LinkedIn er unik i den forstand, at de tilbyder alle deres brugere at poste indhold og skrive blogposts, der har en større organisk rækkevidde end på Facebook.

For både personlige profiler og virksomhedssider betyder det, at de har flere muligheder for vidensdeling med deres forbindelser. Du kan hermed også lettere positionere dig selv på mediet, og vise dine resultater, og hvorfor du er den bedste til dit fag.

Brug LinkedIn som din radiokanal

Du kan sammenligne medie med en radio, hvor du er radioværten. Du kan kommunikere de budskaber ud, som du mener har en relevans for din virksomhed og for dine forbindelser. Vi anbefaler, at du skaber materiale, som kan inspirere lytterne og gøre dem nysgerrige efter at vide mere om din virksomhed, dine produkter eller services.

Herudover skal du ikke være bange for at skabe forbindelser til folk på mediet, som du mener kunne have en interesse i din virksomhed.

Vil du vide mere?

Hos OnDigital bruger vi selv LinkedIn i stor stil, og vi elsker at videregive vores viden til vores lyttere. Hvis du har spørgsmål omkring digital markedsføring, så er du altid velkommen til at kontakte os.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *