VIDEO: Account Based Marketing – Den moderne sælger
Hos OnPrint kalder vi Account Based Marketing for den moderne sælger. Det gør vi af den grund, at vi med denne markedsføringsstrategi via de sociale medier kan ramme et afgrænset segment i en virksomhed i stedet for individuelle personer.
Den traditionelle markedsføring
I traditionel markedsføring tages der som regel udgangspunkt i de målgrupper marketingafdelingen har defineret. Og de personer fra målgrupperne, der efterfølgende responderer på markedsføringsaktiviteterne, bliver anset som leads. Derved opstår der en del uinteressante kundemener, som sælgerne på længere sigt ikke kan konvertere til ordrer og salg.
For at undgå disse uinteressante leads er det en fordel at anvende Account Based Marketing. Account Based Marketing har eksisteret i mange år, men de sociale medier har for alvor gjort det muligt for os at gøre brug af denne strategi.
Account Based Marketing binder salg og marketing sammen
Grundlaget for Account Based Marketing er, at salgsafdelingen udvælger de virksomheder, som de mener kunne være interessante at fokusere på. Ud fra dette definere marketingafdelingen det segment i virksomheden, der ville være oplagt at rette markedsføringen imod.
Da denne markedsføringsform henvender sig til nøje udvalgte segmenter, vil alle de indkomne leads være relevante. Dette betyder naturligvis at sandsynligheden for et salg er langt større end ved den traditionelle markedsføring.
Account Based Marketing på de sociale medier
Som nævnt tidligere har denne form for markedsføring eksisteret i rigtig mange år, men Facebook var en af første, som gjorde det muligt for os at gøre brug af dette online. Dog oplevede Facebook i 2017, at denne markedsføringsstrategi blev misbrugt, og mediet har efterfølgende været nødsaget til, at begrænse denne funktion.
Trods Account Based Marketing ikke længere er en option på Facebook, har LinkedIn kopiret muligheden. Læs mere om LinkedIn Account Based Marketing her (https://business.linkedin.com/marketing-solutions/ad-targeting/account-targeting)
Vil du vide mere?
Kunne du tænke dig at høre mere, er du altid velkommen til at kontakte os. Vi glæder os til at høre fra dig https://infofurmanner.de/.