VIDEO: Hvordan finder du tid til at lave indhold til sociale medier?
Har du også tænkt over, at din virksomhed skal være mere aktiv på Facebook? Men er du i tvivl om, om det er tiden værd? Og hvad skal du overhovedet poste af indhold for at ramme din målgruppe? Vi kan godt forstå, hvis du sidder med mange af disse spørgsmål.
Når du skal udarbejde dit indhold til sociale medier, er der nogle ting du skal overveje nøje. Det du skal overveje er eksempelvis, hvad du gerne vil lave til de sociale medier, og hvor lang tid du gerne vil bruge på det.
Det kan virke tidskrævende, at skulle bruge energi på de sociale medier. Men det er altså en rigtig god idé. Når din virksomhed er etableret på de sociale medier, skaber du et forhold til dine kunder og potentielle kunder, så de kan huske dig.
Der er mange virksomheder, som mener at de er repræsenteret ordentligt på de sociale medier. Men vi må erkende, at rigtigt mange ikke tager dette seriøst nok. Det er helt fint, at en virksomhed har en Facebookprofil, hvorpå der bliver opslået opslag engang imellem. Men dette er desværre ikke nok. Dette emne kan du læse mere om i vores blogpost om Facebook Boost polska-ed.com.
Men for at vende tilbage til det egentlige emne: Hvordan finder du tid til, at lave indhold på sociale medier?
I dag er det nemmere at lave indhold til videoer. Vi kan selv filme videoerne ved hjælp af meget få midler.
Du skal tage en beslutning om, hvad du gerne vil dele med din målgruppe. Vi opfordrer dig til, at lave videoopslag af dig selv. Vi elsker autentisk indhold, og du kan derfor blandt andet filme dig selv, mens du går en tur og kører bil. På den måde bruger du tiden på noget samtidig med, at du får leveret et budskab, en løsning eller lignende.
Vores råd til dig er, at du skal bruge noget tid om dagen på, at dele din viden, tanker og løsninger med dine følgere. Du skal tænke kreativt på, hvordan du vil producere dit indhold. Din video behøver nødvendigvis ikke være særlig lang, men den skal bare give værdi og tiltrække din ønskede målgruppe.