VIDEO: Giv, giv, giv og spørg efter ordren!
Det kan være svært at vide, hvordan du skal gribe din digitale markedsføring an. Rigtig mange virksomheder tror fejlagtigt, at det er nok, at markedsføre sig via gode tilbud. Men sådan fungerer det desværre ikke længere. Du skal gøre dig fortjent!
Gør dig fortjent til, at folk vil handle hos din virksomhed
Siden finanskrisen i 2008 har virksomhederne været tvunget til at tænke sig mere om, når det handler om markedsføring. I takt med digitaliseringen er flere virksomheder begyndt at koncentrere sig om markedsføring på eksempelvis sociale medier og derved udnytte de muligheder, der er herpå.
Hav derfor respekt for dine kunder
Når du skal markedsføre dig på de sociale medier, er det altså ikke nok at fortælle dine kunder og potentielle kunder om dine tilbud. Vi mener, at det er vigtigt at give kunderne indhold, som skaber en vis værdi. Det er blandt andet en god idé at vise, at du ved, hvad du taler om, og at du er den bedste til at hjælpe. Du skal kunne holde dine følgere opdateret og give dem viden. Jo mere du investere i dine kunder jo større er sandsynligheden også for, at de har lyst til at forblive kunde i din virksomhed.
Sideløbende med, at du deler din viden ud, kan du opfordre til køb. Du kan eksempelvis opsætte Lead Ads, hvor du lægger op til, at folk gerne vil ringes op eller have booket et møde med dine eksperter.
Har du spørgsmål?
Vil du gerne høre mere om dette? Eller har du andre spørgsmål om digital markedsføring? Så er du altid velkommen til at kontakte os.