Er digital markedsføring for dyrt i forhold til en traditionel sælger?
digital markedsføring ondigital

VIDEO: Er digital markedsføring dyrt i forhold til en sælger?

Den digitale verden er i konstant udvikling, hvilket også betyder, at digital markedsføring er kommet for at blive. Mange virksomheder har fået øjnene op for udviklingen, og de er begyndt at omfavne de muligheder udviklingen bringer med sig.

Digital markedsføring vs. En traditionel sælger

Der er dog stadig mange virksomheder, der fejlagtigt tror, at digital markedsføring er alt for dyrt og tidskrævende i forhold til en traditionel sælger. Men hvis du sætter de to op mod hinanden, vil du hurtigt opdage, at udgifterne ikke er så langt fra hinanden.

De største virksomheder mister markedsandel til de små

Hos OnDigital finder vi den digitale udvikling utroligt spændende, og vi er sikrer på, at Facebook kampagner på længere sigt vil kunne sælge mere end en traditionel sælger. Allerede nu er antallet af sælgere begyndt at falde, og undersøgelser viser, at der i 2020 i USA vil være en mio. færre sælgere netop på grund af denne udvikling.

Facebook markedsføring er historisk billigt pt. Dette skyldes, at mange af de helt store virksomheder endnu ikke er gået aktivt ind i Facebook annoncering. På grund af de lave priser giver Facebook alle typer af virksomheder muligheden for at kunne markedsføre sig på mediet. Det betyder naturligvis også, at mange af de større virksomheder begynder at få mere konkurrence. Undersøgelser viser, at hele 96% af virksomheder i Fortune 500 har mistet markedsandel til mindre virksomheder.

Det er dog ikke kun priserne på Facebook annoncering, der tiltrække virksomhederne. Det er også chancen for selv at kunne producere og dele indhold til sin ønskede målgruppe. Et godt tip når du skal udvikle indhold til din digitale markedsføring er, at du skal producere noget du selv, ville reagere på. På denne måde har du allerede skabt et godt grundlagt.

Erstatter digital markedsføring sælgerne?

Det er altså ingen hemmelighed, at digitaliseringen udfordrer den traditionelle sælger på rigtig mange områder. Inden kunderne henvender sig til virksomhederne eller butikkerne, laver de ofte research på nettet. På denne måde bliver digital markedsføring en stor del af kundens rejse mod et køb, og en sælger vil ofte ikke være nødvendig.

Synes du også det er spændende?

Vil du gerne vide mere om digital markedsføring? Så kontakt gerne OnDigital. Vi glæder os til at høre fra dig.

Del:

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *