VIDEO: Er det eneste jeg kan gøre ved Facebook page at købe markedsføring?
Nej, det er ikke kun Boost-knappen eller køb af marketing på Facebook, der virker. Facebook vurderer på baggrund af dit indhold, om det er relevant for dine følgere. Det er altså kvaliteten af det indhold du poster, som er afgørende for, hvor mange visninger du får.
Du skal se på Facebook som et rum fyldt med mennesker.
Facebook består i dag af ca. 2,1 milliarder mennesker. Det gør Facebook større end hvilket som helst land i verden – set på antal mennesker. Ud af de 2,1 milliarder Facebookbrugere er ca. 5-6 millioner af brugerne danskere. Så det er forståeligt, at det kan være svært at vide, hvordan du får dit budskab til at brænde igennem.
Facebooks algoritme sørger for, at de enkelte brugeres handlinger bliver husket, så Facebook kan vise det indhold, de mener er relevant for brugeren.
Det handler derfor om, at du skal tænke over, hvad du gerne vil have ud. Herudover handler det også om, at prøve nogle ting af for at finde ud af, hvad der giver de bedste resultater.
Udarbejd indhold, der får folk til at reagere!
Men hvad kan du så gøre for at få flere likes og visninger på Facebook ed-hrvatski.com? Der er nogle forskellige ting, du kan arbejde med for at skabe opmærksomhed omkring dine opslag.
Du kan eksempelvis få dine følgere til at interagere mere med dine opslag. Det kan du eventuelt gøre ved at skrive i dine opslag eller sige i en video, at de skal “Syntes godt om” opslaget eller lignende. Du skal altså opfordre dine følgere til at reagere på dine opslag. Opslagene opnår på denne måde en højere score i Facebooks algoritme.
En anden ting du kan gøre er at få dine loyale følgere til at aktivere funktionen ”See First” på din Facebookside. Funktionen gør det muligt for dine følgere, at se hovedparten af alt dit indhold i stedet for kun en lille procentdel. Det eneste dette kræver er, at dine følgere rent faktisk går ind, og slår funktionen til.
I bund og grund handler det om at lave indhold, der får folk til at reagere. Du skal opfordre dine følgere til at interagere med dit indhold på den ene eller den anden måde. Leg eventuelt med folks opmærksomhed for at finde ud af, hvilket indhold, der fanger folks interesse.
Kilde: https://blog.hubspot.com/marketing/facebook-declining-organic-reach