Gislinge Mureren
OnDigital har produceret og leveret:
-
- Videoproduktion af Jesper Hass Hansen
- Indhold og opsætning af landing page
- Opsætning af Facebook Business Manager
- Jobannonce på Facebook
Links til løsninger:
OnDigital indledte i april 2018 et samarbejde med Gislinge Mureren i forbindelse med deres søgen efter 3-5 nye medarbejdere. Gislinge Mureren søgte nye murere til faste stillinger i Nordvestsjælland, og de ønskede derfor at tage Facebook annoncering i brug.
Både Gislinge Mureren og OnDigital mente, at det kunne være interessant at bruge Facebook som rekrutteringsplatform, da vi før har haft succes med dette. Facebook har et væld af annonceringsmuligheder, der gjorde det muligt for os at målrette Gislinge Murerens jobopslag direkte mod forskellige målgrupper, der kunne have en interesse.
Fremgangsmåde:
For at finde Gislinge Murerens nye medarbejdere valgte vi at anvende video som det primære medie. Videoen havde til formål at fungere som et jobopslag, der kort belyste, hvad Gislinge Mureren søgte. Videoen består af sammensatte klip af Gislinge Murerens bil samt et klip af Jesper Hass Hansen, der er ejer af Gislinge Mureren.
Efter videoens redigeringsproces blev videoen tekstet, således videoen er forståelig både med og uden lyd.
Efterfølgende dannede den færdige video rammen om en landing page, som skulle være et supplement til videoen. Landing pagen tog udgangspunkt i Gislinge Murerens visuelle udtryk således en sammenhæng blev skabt i mellem siden og virksomheden. Indholdet på landing pagen er videoen samt korte tekster baseret på denne. På denne måde kan potentielle ansøgere hurtigt danne sig et overblik over jobstillingen.
Afslutningsvis oprettede vi en annonce på Facebook, som var målrettet de grupper af mennesker, der kunne have en interesse i opslaget. Annoncen inkluderede både video og landing page, så modtagerne hurtigt og nemt kunne skabe sig et helhedsindtryk af jobopslaget, og forhåbentligt blive inspireret til at søge om jobbet.
Det har været en fornøjelse at arbejde med Gislinge Mureren vis idéer samt visioner var målrettet og klare fra start. På denne måde kunne vi i fællesskab producere godt og troværdigt indhold til Facebook.