VIDEO: Er markedsføring på LinkedIn cirka det samme som markedsføring på Facebook?
Der er sikkert mange af jer, som overvejer markedsføring på LinkedIn. Men hvad kan dette sociale medie egentligt tilbyde, og er det, det samme som på Facebook?
Markedsføring på LinkedIn er ikke helt det samme som markedsføring på Facebook. For halvandet år siden købte Microsoft LinkedIn, og i kølvandet på det kom der en masse opdateringer. Opdateringerne indebar blandt andet en bedre nyhedsstrøm og bedre blogdeling. Udover opdateringer som disse begyndte det sociale medie også at satse på at få indtægter igennem annonceringer på siden.
Mediet er på mange områder begyndt at ligne Facebook mere og mere rent funktionsmæssigt. Og mediet forsøger virkeligt at følge med.
LinkedIn er kommet godt fra start – men er stadig bagud.
Annoncering på LinkedIn kan virke en smule mere besværligt, og er dyrere end på Facebook. Dog har de to mange af de samme funktioner, hvad angår annoncering.
De forskellige annonceringsværktøjer som det sociale medie eksempelvis har, er retargeting, lead ads og Account Based Marketing. Alle disse værktøjer kan hjælpe din virksomhed på vej og skabe opmærksomhed. Vil du gerne blive klogere på, hvad de forskellige værktøjer handler om? Så se vores video, som går lidt mere i dybden med netop disse emner.
Selvom annoncering på LinkedIn ikke er ligeså udviklet som på Facebook, og derfor ikke er ligeså så kendt, så kan det sagtens fungere. Vi ønsker at holde dig opdateret omkring dine marketingsmuligheder på de sociale medier. Og vi vil derfor gå mere i dybden med annoncering på dette medie, og skabe os nogle erfaringer vi kan videregive.